Udvalg - generelt

Den til enhver tid siddende Kredsstyrelse, konstituerer sig på førstkommende møde efter generalforsamlingen. Et helt centralt punkt på dagsordenen er, at oprette og besætte de udvalg, der er grundstammen i HLF's arbejde.

Formanden er født medlem af alle udvalg og vores primære forhandler i sager med kommunen.   Vi har ved konstituering i 2020 aftalt følgende udvalg:

  • Administrationsudvalg, herunder
    • Medlemsadministration
    • Bogføring og Regnskab
    • Indkøb
    • Kontorvagter (alle)
    • Kontakt med bank, SKAT, teleudbyder, IT, kopimaskine, mv.

 

  • Arbejdsmiljøudvalg, som blandt andet varetager sager angående
    • Arbejdsskadesanmeldelse
    • Rådgivning af medlemmer ramt af stress eller arbejdsskader
    • Sager vedr. det fysiske arbejdsmiljø
    • Sager hvor arbejdstilsynet er indblandet

 

  • Forhandlingsudvalg, som blandt andet varetager opgaver angående
    • Forhandling af Lokalarbejdstidsaftale
    • Forhandling af NyLøn på skoler
    • Lokale forhåndsaftaler
    • Lokale lønaftaler

 

  • Fraktion 4 - pensionister
    • Planlægning af og deltagelse i den årlige sommerudflugt
    • Kontakt med Kreds036 Frak.4 repræsentant
    • Kontakt til egen Frak.4 repræsentant
    • Øvrige arrangementer

 

  • Kommunikationsudvalg, der primært arbejder med
    • Nyt fra HLF
    • Vores hjemmeside www.035.dk
    • Facebook
    • Pressemeddelelser
    • Kontakt til medier og presse
    • Medlemspanel

 

  • Pædagogisk udvalg, som har fokus på udvikling og forskning vedrørende
    • Generel pædagogisk praksis
    • Specialundervisning & Inklusion
    • Samarbejde med de øvrige lokal kredse i Nordsjælland (FAK)
    • National skoleudvikling
    • Forskning vedr. undervisning og pædagogisk praksis
    • PISA & Nationale Test

 

  • Tjenstligt udvalg, som blandt andet varetager sager angående
    • Ansættelser
    • Barsel
    • Pension
    • Afsked
    • Fleksjob
    • Længerevarende sygdom
    • Lønbehandling
    • Generel rådgivning